برای اینکه بتوانید از اسناد ضروری، اسلحه و سایر اشیا با ارزش خود محافظت کنید باید گاوصندوق مناسبی را انتخاب کنید در این مقاله با عنوان راهنمای گاوصندوق قصد داریم شما را با نحوه انتخاب و گاوصندوق مناسب آشنا کنیم.  گاوصندوق در اشکال، اندازه ها و کاربردهای مختلفی برای استفاده های خانگی یا اداری وجود دارد.

چگونه گاوصندوق مناسب را انتخاب کنیم؟

هنگام یک گاوصندوق ، به نوع محافظ، نوع قفل و ظرفیت مورد نظر یا نیاز خود توجه ویژه داشته باشید.

 علاوه بر ایمنی، مقاومت بالا در برابر آتش نیز یکی از ویژگی های مهم هنگام گاوصندوق می باشد.  همچنین اگر در محیطی زندگی می کنید که دارای آب و هوای مرطوب می باشد، باید گاوصندوقی را انتخاب کنید که ضد آب می باشد. برای ارزیابی گاوصندوق ها باید آنها را در آزمایشگاه برای سنجش مقاومت در برابر آتش و آب مورد آزمایش قرار داد. برخی از ویژگی های گاوصندوق نیز بسیار مهم می باشند که باید مورد ارزیابی قرار بگیرند که این ویژگی ها عبارتند از:

 

    درب های ضد اهرم

    بدنه فولادی جامد

    کیت های پیچ

 

 

گاوصندوق با امنیت های متفاوت

 

کلیدها: کلیدها رایج ترین و اساسی ترین گزینه های امنیتی می باشند. کلید ساده ترین راه برای ایمن سازی اشیا با ارزش شما در گاوصندوق است.

قفل ترکیبی: قفل ترکیبی از سه نوع رمز متفاوت تشکیل شده است و به باتری نیازی ندارد.

قفل الکترونیکی / صفحه کلید الکترونیکی: سیستم های قفل دیجیتال به رمز عبور یک تا هشت رقمی نیاز دارند. دارای چندین گزینه قفل دیگر نیز می باشند.

بایومتریک: ایننوع از قفل ها در گاوصندوق شامل تشخیص اثر انگشت برای امنیت کامل می باشند.

 

در نظر گرفتن ظرفیت گاوصندوق

 

گاوصندوق های کوچک برای نگهداری وسایلی مانند گذرنامه  پول نقد، کلیدهای اضافی، جواهرات و وسایل کوچک قیمتی بسیار مناسب هستند.

گاوصندوق های متوسط و بزرگ برای نگهداری پرونده های مهم، اسناد کاغذی، جعبه هایی که دارای پرونده، پول نقد و کلکسیون های بزرگ و قیمتی هستند، بسیار مناسب است.

گاوصندوق های عمودی فوق العاده بزرگ: در این گاوصندوق ها می توانید اسلحه ها را قرار دهید، پرونده های بسیار مهم را ذخیره کنید و مقادیر زیادی اسکناس را ذخیره کنید.

راهنمای نصب گاوصندوق در منزل اطلاعات کامل تری درباره نصب درست آن به شما می دهد

 

گاوصندوق برای اسلحه گرم

 

همیشه اسلحه های مهم خود را در یک گاوصندوق قفل شده نگهداری کنید و مطمئن شوید که افراد غیر مجاز نمی توانند به سلاح ها دسترسی پیدا کنند.  اگر در گاوصندوق کلید قفل وجود دارد، مطمئن شوید که کلید در مکانی امن و خصوصی که برای کودکان قابل دسترسی نیست، پنهان شده است.  همیشه مهمات را از سلاح گرم خارج کنید و آنها را بسته بندی کنید ودر یک مکان خاص و جدا از سلاح گرم نگه دارید. هنگام گاوصندوق فضا و ظرفیت را برای اسلحه و تپانچه در گاوصندوق در نظر بگیرید.

 

برای محافظت از اسلحه، افزودن لوازم جانبی مهم در هنگام گاوصندوق کاری عاقلانه است:

 

رطوبت سنج دمای فعلی و رطوبت را در درجه فارنهایت یا سانتیگراد نشان می دهد.

رطوبت ساز کنترل مداوم را برای کاهش تراکم ورطوبت فراهم می کند.

لامپ ها و قفسه ها نیز برای تأمین نیازهای ذخیره سازی اسلحه لازم و ضروری می باشند.

لوازم جانبی ایمن را اری کنید.

گاوصندوق های مخصوص نگهداری اسلحه را اری کنید.


اقدامات مهم برای جلوگیری از سرقت


هنگام استفاده از گاوصندوق جلوی در را بسته نگه دارید.

کد یا رمز خود را به اشتراک نگذارید و آن را در نزدیکی صندوق امانات قرار ندهید.

هرگز به کسی نگویید که گاوصندوق را دقیقا در کجا قرار داده اید. (به جز آتش نشانی در صورت آتش سوزی).

در صورت امکان، گاوصندوق خود را مخفی کنید. گاوصندوق کتابی یکی از انواع گاوصندوق های مخفی است که می توانید برای استفاده خانگی از آن استفاده کنید

 

آشنایی با انواع گاوصندوق

 

گاوصندوق های ضد حریق و سرقت از محبوب ترین گاوصندوق های ایمن برای استفاده در منزل می باشند.  این گاوصندوق خانگی، ویژگی هایی مانند ضد سرقت و آتش سوزی را به همراه ویژگی های مهم امنیتی را یکجا دارند.

 

گاوصندوق های ضد حریق

گاوصندوق های ضد حریق به طور کلی باعث محافظت گاوصندوق در برابر آتش می شوند، اما در برابر محافظت از سرقت قوی عمل نمی کنند.

 

گاوصندوق های زمینی

گاوصندوق های زمینی امنیت پنهانی دارند و در صورت نصب صحیح، از آتش سوزی گاوصندوق جلوگیری می کنند، اما برای استفاده درمنزل بسیار کاربردی نیستند.

 

گاوصندوق های دیواری

گاوصندوق های دیواری محبوب نیستند، اما به دلیل فضای کمی که اشغال می کنند مورد استفاده قرار می گیرند اما به طور کلی سطح بالایی از ایمنی یا محافظت در برابر آتش را ندارند.گاوصندوق هتلی از این درست هستند.


گاوصندوق های رسانه ای

گاوصندوق های رسانه ای که به عنوان گاوصندوق داده نیز شناخته می شوند، از استانداردهای بسیار بالاتری در برابر آتش و رطوبت برخوردارند تا از حساس ترین رسانه های دیجیتال مانند CD ، DVD ، درایوUSB،هارد دیسک های قابل حمل و لپ تاپ محافظت کنند. اکثر افراد دارای مقادیر محدودی از رسانه های دیجیتال می باشند که بسیار مهم می باشند و باید از آنها محافظت شود. بنابراین نمی توان قیمت بالای این گاوصندوق های ویژه را توجیه کرد.  راه حل آسان این است که یک گاوصندوق ضد سرقت و آتش سوزی و یک گاوصندوق کوچک قابل حمل اری کنید و رسانه های دیجیتال را در گاوصندوق کوچکتر و بزرگتر قرار دهید. این روشی کاملا ایمن است و از رسانه دیجیتال شما با قیمتی کاملا مناسب به خوبی محافظت می شود.

منبع : گاه گاوصندوق سعدین


https://webone-sms.com/ گاوصندوق ,باشند ,محافظت ,استفاده ,برابر ,رسانه , گاوصندوق ,هنگام ,برای استفاده ,اری کنید ,لوازم جانبی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همکلاسی | منبع جزوه-آزمون-کنکور و امتحان جلسه مدرسه پیشنهاد خوب hotdecor رئال کلاب دستگاه چاپ بنر دستگاه برش لیزر کلینیک زیبایی تور استانبول https://trty.ir/